سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

از خود گذر کنیم که این خوان آخر است

این انقلاب بیمه عباس(ع) و اکبر(ع) است
تحریم می کنند که تسلیممان کنند
غافل از این که دل به بلاها شناور است
بیم هلاک نیست کسی را که از ازل
چشم امید او به خدای پیمبر(ص) است
با سکه و دلار نداریم هیچ کار
ما را به سر هوای اشارات رهبر است
ای نایب امام زمان(عج) بفرما که جان دهیم
جانی که عاشقانه فدای تو سرور است
جان می دهیم و ننگ ملامت نمی خریم
حرف دل امام همان حرف آخر است


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

در این دقائق آخر سال 1391 به گذشته یکساله خودم مینگرم و آن را با نگارش چند سطر مرور میکنم:
همین الان هم زمان با نگارش این سطور به scandisk و defrag و disk cleanup و پالایش کامپیوتر شخصی خودم از نقطه نظر (بیشتر مایلم کلمه نکته نظر را بکار ببرم) ویروسهای کامپیوتری نظیر ویروسهای autorun و trojan و ... مشغول هستم.با خودم فکر میکنم که ای کاش در شروع سال جدید در ترسیم و برنامه ریزی یک سال خوب برای خودمان گذشته خودمان را و سبک زندگی و آداب و معاشرت خودمان را و کاستیها و ضعفهای خودمان را با لحاظ نمودن آیات نوید بخش الهی و با آویزه قرار دادن فرمایشات گهر بار امامان معصومین علیهم السلام scandisk جانانه ای بکنیم و همه بد سکتورهای
زندگی فردی و اجتماعی خودمان را رفع بکنیم. ای کاش همه برنامه های گذشته خودمان و تجربه سالهای دور و نزدیک خودمان را defrag بکنیم و همه فضاهای خالی زندگی مان و لحظه لحظه زندگی خودمان را که ای بسا به بطالت گذرانده ایم با تدوین برنامه های مفید و سازنده ( هم برای خودمان و هم برای جامعه ای که در آن زندگی میکنیم ) پر بکنیم و فرصتهای جدیدی را برای خدمت کردن و استفاه بهینه از عمر باقی مانده خودمان فراهم بکنیم.
در زندگی شخصی و اجتماعی خودمان گاها برنامه ریزیهای نادرستی بعمل آورده ایم شاید خودمان را به دلمشغولیهای کاذبی مشغول کرده ایم چه خوب است با یک برنامه سازنده clean up همه آن برنامه ها و سبکهای زندگی نامناسب و زائد را از زندگی شخصی و اجتماع خودمان دور بریزیم و خودمان را برای ادامه فعالیت در دهه پیشرفت و عدالت که تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری حضرت آیه الله امام خامنه ای مدظله العالی است آماده سازیم.
امیدوارم در سال جدید با همت مردانه سربازان گمنام امام زمان عج الله تعالی فرج الشریف و دلسوزان صادق و خدمتگزاران صدیق میهن اسلامیمان و با تلاش خستگی ناپذیر ملت فهیم و قهرمانمان سنگ اندازیهای دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را با آنتی ویروس تقوای الهی و بکار بردن آموزه های دینی و انقلابی به فرصتهای خوبی برای پیشرفت و نهادینه کردن عدالت در کشورمان تبدیل کنیم.
در سال گذشته در حق خود و خانواده پرتلاشم شاهد عنایات بی مثال خداوند باریتعالی بوده ام.در سال جدید هم امید واثق دارم که از عنایات همیشگی ذات اقدس الهی بهره مند خواهم بود.
سال گذشته علیرغم همه کاستیها و ضعفهائی که داشتم بحول و قوه الهی سالی بر وفق مراد بود و سال نو نیز با الطاف حضرت ربوبی سالی پر از رحمت و نعمت و سالی سرشار از عنایات حضرت ذوالجلال و الاکرام خواهد بود.
در این لحظه های آخر سال برای همه عزیزانی که با ارائه راه و طریق برای بهبود وبلاگ ای قلم سوزلرینده اثر یوخ یار و یاورم بودند سالهای پر برکتی را برایشان آرزومندم و برای کسانی که بدون حب و بغض شخصی از مواضع سیاسی و فرهنگی و اجتماعی حقیر انتقاد سازنده داشتند موفقیت و شادکامی ارزومندم. و همچنین برای کسانی که حتی با حب و بغض شخصی و با غرض و مرض و با ارسال نظرات و اهانتها و توهین به مواضع سیاسی  و خط مشی های اصولی و اساسی نظام اندیشه و افکار اصولگرائی و خط دفاع از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را آماج حمله های خود قرار میدادند صبر و حوصله فراوان آرزومندم و سال گذشته را با آیه ای از کلام الله مجید به پایان میبرم که میفرماید:
یریدون لیطفئوا نور الله بافواههم والله متم نوره ولو کره الکافرون.
دشمنان الهی میخواهند نور خدا را با دهانهایشان (تبلیغات مسموم و رسانه ها و پخش شایعات و کلا در یک جنگ نابرابر فرهنگی و نرم ) خاموش کنند و خداوند باریتعالی برای رونق و تعالی نور خودش سنگ تمام گذاشته است هرچند کافران و مشرکین را ناخوش آید.
والسلام سال خوبی را در پیش داشته باشید.
تبریز علی قدسی


 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


نوستالژی بگم بگم و ماجرای رئیس جمهوری که شیوه بی دردسری برای مناظرات کشف کرد

نوستالژی بگم بگم و ماجرای رئیس جمهوری که شیوه بی دردسری برای مناظرات کشف کرد  

 


ماجرای « بگم بگم » که توسط رئیس جمهوری در مناظرات انتخاباتی 88 در کشور باب شد، گویا قرار است تبدیل به یک شیوه یا سبک مبارزه انتخاباتی شود. آقای رئیس جمهور ظاهرا از این شیوه خود حسابی خوششان آمده است که در ماه ها و روزهای اخیر اصرار بر استفاده از حربه ای دارد که توانست موتور محرک او و کابینه اش در انتخابات 88 باشد.

«بگم بگم» از سال 88 وارد فرهنگ سیاسی کشور شد و ماجرای آن هم از آنجا آغاز شد که یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری که از قضا خود رئیس جمهور کشور هم بود، در مناظره تلویزیونی طرف مقابل را تهدید به گفتن مطالبی و به اصطلاح افشاگری کرد. از آن تاریخ به بعد این اصطلاح «بگم بگم» به تدریج بر افشاگری‌های بدون مدرک و سند در ملاء عام دلالت کرد و به تکیه کلام مردم در مکالمات عمدتا مطایبه آمیزشان تبدیل شد.

اما پس از سال‌ها دوباره محمود احمدی‌نژاد در افتتاح دو شبکه تلویزیونی، مدیر شبکه چهارم سیما را که اتفاقا مجری مناظرات انتخاباتی سال 88 هم بود را با «بگم بگم» تهدید کرد. البته این بار برای مزاح و شوخی.

گویی دیدن دوباره پورحسین برای رئیس جمهور نوستالژی «بگم بگم» را به همراه دارد. به گونه‌ای که احمدی‌نژاد در صحبت‌هایش در افتتاح شبکه سلامت و تماشا به مزاح خطاب به وی گفت: می‌خواهید الان هم بگویم بگم‌، بگم.

اما اگر بپذیریم که اصطلاح «بگم بگم» بر افشاگری‌های بدون سند و مدرک در ملاء عام دلالت کند، باید حکم آن را در سخنان اخیر رهبر انقلاب جستجو کرد، جایی که رهبر انقلاب در واکنش به انتشار افشاگری بدون مدرک و سند در مجلس علیه فردی که در جلسه هم حاضر نبود به صراحت اظهار داشتند:

 رئیس یک قوه به استناد یک اتهامِ ثابت نشده و مطرح نشده‌اى در دادگاه، دو قوه‌ى دیگر را متهم کرد؛ این کار بدى بود، این کار نامناسبى بود؛ اینجور کار‌ها، هم خلاف شرع است، هم خلاف قانون است، هم خلاف اخلاق است.

مناظرات انتخابات سال 88 و «بگم بگم» و طرح اتهام اثبات نشده علیه کسانی که در جلسه نبودند در زمره اینجور کار‌ها می‌گنجد که بنا بر نظر رهبر انقلاب، هم خلاف شرع است، هم خلاف قانون است، هم خلاف اخلاق است.

این یادآوری نه از باب تازه کردن زخم، که از باب تذکر برای کسانی است که بنا است در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شرکت کنند تا بدانند نظر رهبر انقلاب درباره آنجورکار‌ها چیست و چنین رویه‌ای را دنبال نکنند.

 

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


زنده باد بهار، زنده باد بهار، زنده باد بهار... محمود احمدی نژاد سه باردر سخنرانی شان در میدان آزادی تهران و در سالگرد سی و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران پشت سر هم گفت: "زنده باد بهار!" منظور احمدی نژاد کدام "بهار" است؟ بهار امسال، بهار پارسال یا بهار سالهای گذشته، شاید هم بهار سالهای بعد؟!

بهار پیش رو با دست‌گلهایی که دولت ایشان‌ِشان بر عرصه مدیریت بر آب داده است، تعریف آنچنانی ندارد! زنده باد زمستان!
من نمی دانم کدام بهار مد نظر رئیس جمهور است، اما کلاه را که قاضی می‌کنم، می‌بینم زنده باد بهار یک کنایه سیاسی-شبه‌عرفانی توخالی است، چرا که فرصت‌ها برای دولت تمام شده است. این دولت هشت سال بر مسند قدرت بوده است و اکنون در این زمستان اقتصاد و سیاست باید "پاسخگوی" تصمیمات و نحوه مدیریت خود باشد!

حال اگر قائل به بیداری انسان‌ها و بهار انسان‌ها و پختگی عقل و شکوفایی انسان و انسانیت هستیم باید به محکمه قضاوت بیاییم تا شهروندها(انسان‌ها) در زمستانی که برایشان با فرصت سوزی و مدیریت اشتباه رقم زده‌ایم، از ما حساب بکشند. نه آنکه فریاد بر آوریم که زنده باد بهار!

 پس زنده باد زمستانی که دولت باید در آن پاسخگوی صدارت و "مدیریت ناکارآمد" خود باشد.

زنده باد زمستان، زنده باد زمستان، زنده باد زمستان!

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ